poniedziałek, 9 września 2013

Św. Faustyna

Jezus:
Bądź zawsze miłosierna, jako Ja miłosierny Jestem.
Kochaj wszystkich z miłości ku Mnie, choćby największych wrogów, 
aby się mogło w całej pełni odbić w sercu twoim miłosierdzie Moje.


Św. Faustyna:
Miłosierdzie Boże dosięga nieraz grzeszników w ostatniej chwili w sposób dziwny i tajemniczy;

...dusza oświecona promieniem silnej łaski Bożej ostatecznej, zwraca się do Boga w ostatecznym momencie z taką siłą miłości, że w jednej chwili otrzymuje od Boga przebaczenie win i kar...

... są też dusze, które dobrowolnie i świadomie tę łaskę odrzucają i nią gardzą.
Chociaż już w samym skonaniu, Bóg miłosierny daje duszy ten moment jasny wewnętrzny, że jeżeli dusza chce, ma możność wrócić do Boga.
Lecz nieraz u dusz jest zatwardziałość tak wielka, że świadomie wybierają piekło;
udaremniają wszystkie modlitwy, jakie inne dusze do Boga za nimi zanoszą i nawet same wysiłki Boże...

Jezus:
Są dusze, w których nie mogę nic zdziałać;
są to dusze, które ustawicznie śledzą innych, a nie wiedzą co się dzieje w ich własnym wnętrzu.
Ustawicznie mówią o innych, nawet w czasie ścisłego milczenia...
Nie szukają Mnie wewnątrz własnego serca, ale w gadulstwie, gdzie Mnie nigdy nie ma.
Czują swa pustkę, a jednak nie uznają własnej winy, 
a dusze, w których w całej pełni Króluję, są dla Mnie ustawicznym wyrzutem sumienia.
One zamiast się poprawić, jednak serce ich wzbiera zazdrością, a jeżeli się nie opamiętają - brną dalej.
Serce dotychczas zazdrosne poczyna być nienawistne. I są już bliskie przepaści...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz