niedziela, 19 lipca 2015

SZEŚCIOLATKI DO ZABAWY!



Jest wiele naukowych przesłanek, z których wynika, że zbyt wczesne rozpoczęcie formalnej edukacji ma negatywny wpływ na rozwój młodych.
Największe z nich to przeprowadzone przez brytyjski NFER ( National Foundation for Educational Research), które wykazały, że wcześniejsze rozpoczęcie edukacji nie daje pozytywnych efektów w dłuższym okresie. Mamy też duże badania PISA. Wg niego dzieci, które zaczęły się uczyć w młodszym wieku, nie mają lepszych wyników niż ich koledzy, którzy zaczęli się uczyć czytać, w sposób formalny, później.
Wiele dzieci, które zbyt wcześniej zaczęły edukację szkolną, nie radzi sobie ze stresem oraz z większą niechęcią odnosi się do nauki niż dzieci, które rozpoczęły edukację w późniejszym wieku. Coraz więcej z nich ma problemy emocjonalne.
DAVID WHITEBREADEM UNIWERSYTET CAMBRIDGE
Bo zanim wprowadza się ustawy w życie – to po pierwsze muszą być poparte pewnymi badaniami i analizami, a po drugie być zgodne z wolą obywateli.
Wiadomo – dla bogatych, choć w mniejszości zrobi się wszystko, ale do pewnego momentu. Bo to, co się robi dla pieniędzy obraca się przeciwko człowiekowi w sposób nie do odwrócenia. Ten moment nastąpi prędzej czy później i na pewno będzie bolesny.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz